1400یال است که آل علی یا علویان برجهان حکومت می کنند. حکومت آنها پیوسته و دائمی بوده است و ضربات کوبنده دشمنان کاری از پیش نبرده است. لذا تنها وحدت در سایه حکومت آل علی روند طبیعی تاریخ است تا در انتها نیز به نقطه اوج و تمامیت جهانی خود برسد. و یک نفر از آل علی جهان را پر از عدل و داد کند. روزی که خلیفه دوم بعنوان دشمنی با آل علی دست به اصلاحات ساختاری زد و خود را بجای حضرت علی ع جانشین پیامبر معرفی کرد نمی دانست که عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. حکومت ظاهری او بر مدینه باعث شد تا دست و بال حضرت علی ع باز شود تا او به تاسیس علویان در حاشیه و خارج از مدینه همت گمارد.
در حالیکه عمر با تکیه بر شمشیر چند شهر را تسخیر می کد. حضرت علی ع با فرصت کافی به تمام دنیا سفر می کرد و تکه های پازل جکومت علوی را به هم نزدیک می نمود. امام علی ع در سفرهای متعدد به ایران شهر های دور افتاده ان موقع در سراسر جهان به تشکیل هسته های مقاومت اقدام می کرد. در سراسر شمال ایران از اردبیل تا مزار شریف قدم گاه های او وجود دارد. حتی قدمگاه امام عسکری در نیاوران تهران تبدیل به مسجد فعلی شده است. در واقع قدمگاه هر جا وجود دارد نشانه حضور حضرت علی و ائمه مهربان هست. که دشمن نتوانسته انها را از بین ببرد. قدمگاه امام رضا در نیشابور هرگز نابود نشدنی نیست و یا حضور فرزندان علی ع در کاشان و تهران با تمام تکذیب ها و روایت سازی های مختلف نشان حضور حضرت علی در ایران است زیرا فرزند آنهم فرزند امام ع که بدون اذن پدر جایی نمی روند. این مهم وقتی معلوم می شود که بدانیم عقل عمر چندان کوتاه بود که پس از لشکر کشی برای تصرف جهان تا آبادان بیشتر نمی روند و اعلام می کنند: لیس لوراء عبادان دیاری! اما حضرت علی بدون لشکریان جرار و غارتگر با کمک فرزندان خود به همه مکانهایی که بشر وجود داشته سرمی زنند و حکومت هایی چون علویان طبرستا، آل بویه و طاهریان و دیلیمان و غیره را پایه گذاری می کنند. گرچه نماد اصلی این حکومت ها به قرن دوم و سوم برمی گردد. ولی طبیعی است مرام حکومتی و نفوذ آنها یک شبه ایجا نشده است. حضرت علی ع با تزویج دو دختر یزدگرد سوم عملا ساسانیان را به علویان تغییر می دهد. لذا سری دوم امامزادگان از نسل امام سجاد هست که خود نوه دختری یزدگر سوم و نوه پسری امام علی ع می باشد. حضور حضرت علی با نماد های طبیعی مانند چشمه علی، یا علی اباد و حسین آباد و حسن آباد همراه است ولی حضور دوران امام سجاد یک حضور فیزیکی و دائمی است به همین جهت بیشتر امامزادگان ایران و جهان به این دوران و اغلب فرزندان و نوادگان امام سجاد هست. آنها دیگر نه بعنوان مشاور بلکه بعنوان اعضای حکومت های وسیع و پراکنده در ایران عمل می کنند. اوج این حرکتها در فرن سوم حضور شخص امام رضا ع در شمالی ترین نقطه ایران و جهان آن موقع یعنی مرو می باشد که باعث جذب انوار الهی به تمامی مناطق جهان آن روز می شود. و امامرادگان راهی کلیه نقاط می شوند تا مردم عملا با آل علی اشنا شوند. گفته می شود حضرت معصومه با چند صد تن از بستگان و امامزادگان از مدینه عازم دیدار برادرش در مشهد می شود. یکی از خواهران ایشان ملک خاتون حاکم ری می شود و دیگری حاکم باکو. و اغلب انها تا آخر عمر حاکم باقی می مانند و در همانجا هم دفن و برایشان بارگاه ساخته می شود. افزایش تعداد امامزادگان در واقع توسعه بدنه حکومت آل علی درجهان است. از حضور پراکنده فرزندان حضرت علی ع در جهان، تا حضور تکمیلی و انبوه آنها. یک بدنه حکومتی مستمری است تا امروز که توانسته آل علی را برجهان حاکم نماید. که البته تکذیب انها کاری از پیش نمی برد. مثلا شجره نامه ملکه انگلیس نشان می دهد بریتانیای کبیر هم با اولاد علی(شجره نامه حسنی) جهان را اداره می کرده است. و اکنون در ایران و لبنان و یمن و عراق...سادات حضور رسمی دارند.
He fell in love with Ali"s family
It has been 1400 years that Ali or Alawites have been ruling Burjahan. Their rule has been continuous and permanent, and the crushing blows of the enemies have done nothing. Therefore, the only unity in the shadow of Ali"s rule is the natural course of history to reach its climax and global integrity at the end. And one person from the family of Ali will fill the world with justice. The day when the second caliph started structural reforms as an enemy to Ali"s family and introduced himself instead of Hazrat Ali as the Prophet"s successor, he didn"t know that his enemy would be the cause of good if God willed. His apparent rule over Madinah made the hands and wings of Hazrat Ali open so that he could try to establish Alawites in the outskirts and outside of Madinah. While Omar conquers several cities by relying on his sword. Hadhrat Ali (a.s.) traveled all over the world with enough opportunities and brought together the puzzle pieces of Alavi Jakomat. In numerous trips to Iran, Imam Ali (A.S.) used to form the cores of resistance in remote cities around the world at that time. All over the north of Iran, from Ardabil to Mazar-e-Sharif, there are his footsteps. Even the shrine of Imam Askari in Niavaran, Tehran has become a current mosque. In fact, wherever there is a footpath, it is a sign of the presence of Hazrat Ali and the kind Imams. that the enemy could not destroy them. Imam Reza"s foothold in Neishabur is never indestructible, or the presence of Ali"s children in Kashan and Tehran with all the different denials and narratives is a sign of Imam Ali"s presence in Iran, because the children of Imam Ali (AS) do not go anywhere without their father"s permission. This is important when we know that Umar"s intellect was so short that after the campaign to conquer the world, they did not go further than Abadan and announced: Lis Lora Abadan dear! But Hazrat Ali attacked all the places where humans have existed without the army of tyrants and looters, with the help of his children, and established governments such as Alevis of Tabarista, Al Boyeh, Taherians, Diliman, etc. Although the main symbol of these governments dates back to the second and third centuries. But it is natural that the government"s ideals and their influence were not established overnight. By marrying the two daughters of Yazdgerd III, Hazrat Ali practically changed the Sassanids to Alevis. Therefore, the second series of Imamzadegan is from the descendants of Imam Sajjad, who is the granddaughter of Yazdgar III and the grandson of Imam Ali. The presence of Hazrat Ali is associated with natural symbols such as Cheshma Ali, or Ali Abad, Hossein Abad, and Hassan Abad, but the presence of Imam Sajjad"s era is a physical and permanent presence, that is why most of the descendants of Imams in Iran and the world belong to this era and most of the children and descendants of Imam Sajjad is They no longer act as advisers but as members of vast and scattered governments in Iran. The peak of these movements in the third period is the presence of Imam Reza (a.s.) in the northernmost point of Iran and the world at that time, which is Marv, which attracts divine lights to all regions of the world at that time. And Imamradgan goes to all places so that people can actually get to know Ali"s family. It is said that Hazrat Masoumeh is leaving Madinah with several hundred of her relatives and descendants to visit her brother in Mashhad. One of his sisters, Malik Khatun, becomes the ruler of Ray, and the other becomes the ruler of Baku. And most of them remain rulers until the end of their lives, and they are buried there and a court is built for them. The increase in the number of Imamzades is actually the development of the Ali Taran government body. From the scattered presence of Hazrat Ali"s children in the world, to their supplementary and massive presence. It is a continuous government body until today, which has been able to rule Ali"s family in Burjahan. Of course, denying them does nothing. For example, the genealogy of the Queen of England shows that Great Britain ruled the world with Ali"s descendants (Hosni"s genealogy). And now in Iran, Lebanon, Yemen and Iraq...Sadat has an official presence.